Ahad, 12 April 2009

Seni Menjulang ASTAR: ASTAR juara FESENI 2008/09

Assalamualaikum W.B.T dan Salam Sejahtera!

Baru-baru ini, terukir sejarah bermakna bagi seluruh warga ASTAR apabila berjaya menjuarai Festival Seni Universiti Malaya (FESENI UM) bagi sesi 2008/09. ASTAR berjaya menjuarai 7 acara dan menduduki kedudukan tertinggi di antara kesemua 12 kolej kediaman. Di tempat ke-2 dan ke-3 ialah Kolej Kediaman ke-12 dan Kolej Kediaman ke-9.

GERAK@ASTAR mengucapkan tahniah buat seluruh pejuang seni ASTAR yang telah bertungkus-lumus menggalas impian menjulang nama ASTAR melalui acara-acara kesenian sejak bulan Disember yang lalu. Latihan bagi menghadapi FESENI kali ini telah dilakukan sejak tahun lalu dan nampaknya telah membuahkan hasil yang begitu bermakna sekali.

Semangat kekeluargaan warga ASTAR dilihat semakin bercambah dan kukuh melalui aktiviti sebegini, dan kemenangan ASTAR dilihat berjaya menyemarakkan lagi rasa sayang kepada Kolej Kediaman Pertama (ASTAR).

GERAK@ASTAR juga mengucapkan tahniah buat pentadbiran ASTAR kerana telah meraikan dan menghargai jasa penghuni kolej yang berkerja keras menaikkan nama ASTAR sepanjang FESENI yang lalu sempena Makan Malam Pelajar Tahun Akhir minggu lalu. Semoga Dr. Woo Chaw Seng selaku pengetua kolej lebih menghargai setiap usaha yang telah dipertaruhkan oleh warga ASTAR bukan sahaja melalui FESENI tetapi juga melalui aktiviti lain seperti SUKMUM dan sebagainya.

GERAK@ASTAR akan sentiasa menyokong segala aktiviti yang membangunkan minda dan sahsiah diri untuk warga ASTAR. Semoga kejuaraan ASTAR dalam FESENI menjadi titik tolak semangat ASTAR yang lebih gemilang dan bergerak seiring dengan aspirasi varsiti dan pertiwi.

GERAK@ASTAR

1 ulasan:

Fairuz Selamat berkata...

kita ada 7 juara..

teater
nasyid
kompang
tarian india
manifestasi puisi
nyanyian irama malaysia
nyanyioan asli