Rabu, 11 Februari 2009

Perhimpunan mahasiswa UM berjalan lancar

Assalamualaikum W.B.T dan Salam Sejahtera!


Seluruh barisan Penggerak Mahasiswa termasuk GERAK@ASTAR mengucapkan terima kasih di atas kehadiran mahasiswa Universiti Malaya pada perhimpunan menyokong dan mempertahankan kedaulatan Tuanku Canselor UM semalam di Kompleks Perdana Siswa dan kemudiannya perarakan ke Dewan Tuanku Canselor untuk penyerahan memorandum yang mewakili semua kaum di UM.

Walaupun hujan mula turun ketika perhimpunan bermula, mahasiswa UM termasuk Sekretariat Presiden Kolej Kediaman UM (SPKUM) serta ketua kaum Cina, tidak berundur dan masih setia melaungkan pendirian. GERAK@ASTAR turut menghargai kehadiran saudara YDP MPMUM Mohd Ridzuan dan beberapa lagi anggota perwakilan mahasiswa termasuk saudari Nor Hidayah binti Haji Nor Hassan yang merupakan penghuni ASTAR. GERAK@ASTAR yakin sekiranya cuaca baik, lebih ramai mahasiswa UM akan turut serta.

Perhimpunan tersebut tidak dipengaruhi oleh mana-mana agenda politik dan GERAK@ASTAR mengutuk keras tindakan sesetengah pihak yang cuba mengambil kesempatan menyebarkan risalah berbaur politik dan cuba menyimpang daripada tujuan sebenar perhimpunan diadakan.

Perhimpunan berakhir dengan penyerahan memorandum berkenaan, nyanyian lagu Negaraku dan lagu Universiti Malaya, serta laungan ikrar Rukan Negara.

GERAK@ASTAR


Tiada ulasan: